Faszerowane warzywa

Proste spodnie

Z warzyw możemy przygotować całe mnóstwo zdrowych i pysznych dań czy przekąsek. Taką propozycją są faszerowane warzywa.

My podjęliśmy wyzwanie w wersji wegańskiej, gdyż farsz jest na bazie soczewicy, ale jeśli ktoś jest mięsożercą, może zamienić soczewicę na mięso mielone.

Składniki dla 2 osób:

– 1 papryka  czerwona lub żółta ( są słodsze i smakują słońcem),

– 1 bakłażan średniej wielkości,

– 1 cukinia średniej wielkości,

– 1 puszka pomidorów,

– 2 duże pomidory,

– 2 cebulki,

– ½ ząbki czosnku,

– 1,5 szklanki soczewicy czerwonej,

– kawałek twardego sera do starcia,

– oliwa z oliwek,

– sól do smaku,

– 1 łyżeczka oregano,

– 1 płaska łyżeczka kurkumy,

–  1 łyżeczka papryki czerwonej słodkiej,

– 1 łyżeczka papryki wędzonej,

– zioła prowansalskie.

Przygotowanie:

Warzywa umyć, osuszyć. Następnie paprykę przekroić na pół i usunąć ze środka gniazda nasienne. Bakłażana przekroić na pół i wydrążyć, podobnie postępujemy z cukinią. Wydrążone części bakłażana, papryki i cukinii odkładamy, bo będą stanowiły później podstawę do wypełnienia farszem, a środki kroimy w kostkę. Następnie na odrobinie oleju musimy zeszklić pokrojoną w kostkę cebulkę, dodać pokrojone wcześniej wydrążone część z cukinii i bakłażana. Wszystko razem należy podsmażyć, dodać soczewicę zalać odrobiną wody lub bulionem warzywnym. Do podsmażanego farszu dodajemy przyprawy do smaku czyli łyżeczkę  oregano, kurkumy, papryki słodkiej i papryki wędzonej oraz zioła prowansalskie, sól i czosnek. Wszystko dokładnie mieszamy i podgotowujemy na małym ogniu przez ok. 5-10 min. Tak mamy przygotowany farsz. Po wystygnięciu farszu, bierzemy wydrążone wcześniej warzywa (cukinia, papryka, bakłażan) i napełniamy farszem.

Teraz pora na przygotowanie jeszcze sosu pomidorowego.

Cebulkę należy pokroić w kostkę i podsmażyć na patelni. Dodajemy przyprawy (sól, papryka, zioła prowansalskie), następnie dodajemy pomidory z  puszki i gotujemy mieszając przez 10 minut na małym ogniu.

Wypełnione farszem warzywa układamy w naczyniu żaroodpornym i zalewamy wcześniej przygotowanym sosem pomidorowym. Zostaje nam tylko posypać startym serem, może być parmezan lub ser kozi. Kwestia smaku😊.

Wstawić do piekarnika na ok 20-25 minut i piec w temp. 180-200⁰C

Życzymy smacznego!

Proste spodnie

Tagi:

Zobacz więcej

Bigos wegański

Bigos wegański

Bigos pachnie pyszną kiełbaską i mięskiem, ale nie zawsze musi tak być. To ciężkostrawne danie. Chcemy Wam przedstawić alternatywę dla klasycznego bigosu.Styl życia

Czytaj więcej
Udogodnienia w naszych mieszkaniach

Udogodnienia w naszych mieszkaniach

Osoby starsze spędzają dużo czasu w swoich mieszkaniach. Często są to mieszkania, w starych blokach, kamienicach, które mają wiele mankamentów architektonicznych.Psychologia

Czytaj więcej
Starość nie radość?

Starość nie radość?

Jest takie powiedzenie „starość nie radość” i odnosi się do tego, że coś się zmienia na starość, coś tracimy – zdrowie, urodę, zadowolenie…Psychologia

Czytaj więcej

Patroni

Zadanie dofinansowane z budżetu Województwa Mazowieckiego

Mazowieckie Centrum Polityki SpoŁecznej

ul. Nowogrodzka 62A
02-002 Warszawa
www.mcps.com.pl

Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie

03-719 Warszawa
ul. Jagiellońska 26
www.mazovia.pl

Fundacja Studio Psychologii Zdrowia

ul. Zachodnia 5
05-800 Pruszków
www.studio-psychologii.pl